Šalčio sukaustytas Birštonas – iš paukščio skrydžio: kai atsiveria Nemuno vingiai

„Birštonas žiemą visiškai kitoks nei vasarą. Būtent žiemą suledėjęs Nemunas ir baltu sniegu nusnigti laukai išryškina ypatingą landšafto grožį – upės vingius“, 7th of January 2017 Birštonas Ballooning Club “Audenis” with photographer Paulius Grigaliūnas had a flight over Birštonas with a hot air balloon. Outside temperature was -20C. 7 января 2017 г. Бирштонаский клуб воздухоплавания «Аудянис» (Audenis) с фотографом Паулюсам Григалюнасом имели полет над Бирштонасом на тепловом аэростате. Температура на улице была -20С. – tikina Rūta Kapačinskaitė, Birštono Turizmo informacijos centro (TIC) direktorė. Šeštadienį, sausio 7 d., spaudžiant kelių dešimčių laipsnių šaltukui, būrys birštoniečių skriejo oro balionu ir mėgavosi vaizdais iš paukščio skrydžio.
Anot oreivių klubo „Audenis“ prezidento Žydrūno Kazlausko, skrydis oro balionu visais metų laikais turi savo žavesio. Ar tai būtų vasara, kai viskas žalia ir trykšta gyvybe, ar tai būtų žiema, kai gamta, atrodo, sustingsta, ežerų akis sukausto ledas, ar kai pavasarį aplinkui viskas bunda. Skrydis rudenį taip pat ypatingas – keri begalinė spalvų įvairovė.

„Skrydis žiemą, ypatingai esant dideliam šalčiui, reikalauja ypatingo pasiruošimo. Svarbiausias skirtumas – butano-propano dujų slėgis. Esant minusinei temperatūrai, dujų slėgis nukrenta ir skrydis su tokiomis dujomis tampa neįmanomas. Todėl oreiviai skrydžiui žiemą prisodrina dujas azotu, tokiu būdu pakeldami jų slėgį. Tada degiklių liepsna tampa efektyvi ir pajėgi greitai pakelti kupolo temperatūrą“, – skrydžių oro balionu žiemą niuansus atskleidė Ž. Kazlauskas.
Pasak jo, kadangi aplinkos temperatūra žiemos metu daug žemesnė, nereikia naudoti daug dujų, norint pasiekti kupolo viduje reikiamą temperatūrą, kad kupolas įgautų keliamąją galią. „Nusileidimui žiemą pilotas turi pasirinkti gerai pasiekiamą vietą, kad žemės komandos automobilis galėtų privažiuoti paimti žmonių ir įrangos, įvertinti sniego kiekį, privažiavimo galimybes“, – patikino jis. Žiemą taip pat reikia labai atsakingai ir smulkmeniškai pagalvoti apie aprangą. Juk skrydis užtrunka apie valandą. Pasiruošimas jam ir susitvarkymas po jo – dar tiek pat. Taigi 2–2,5 val. nėra galimybės daug judėti. Tad žiemos skrydžiai turi daug žavesio, tačiau ir suteikia neįtikėtinai daug adrenalino.
„Birštonas žiemą visiškai kitoks. Būtent žiemą suledėjęs Nemunas ir baltu sniegu nusnigti laukai išryškina ypatingą landšafto grožį – upės vingius. Per keletą metų kurortas nemažai pasikeitė. Tai ypač pastebima žiemos metu, kuomet išryškėja kontūrai ir spalvos. Teko prieš kelerius metus kilti žiemos metu – tuomet kurortas atrodė labai pilkas ir neišvaizdus: pilki stogai, pilkos sienos. O šiemet labai gerai matosi atnaujinti daugiabučiai ir individualių namų kvartalėliai. Atsirado ir spalvos, ir kontūrai“, – teigė Rūta Kapačinskaitė, Birštono TIC direktorė. Pasak jos, žiemos metu lengviau matomi Nemuno vingiai. Vasarą, kai viskas aplink žaliuoja, tai pastebėti sunkiau.